sobota, 24 listopada 2012

Dzielenie się

To co widać na zdjęciu przyszło do mnie wczoraj pocztą. Skąd? Z fundacji DKMS, która zajmuje się wyszukiwaniem dawców szpiku. Nie, nie oczekuje na szpik, wręcz odwrotnie postanowiłam się podzielić swoim. Honorowym dawcom krwi już jestem, więc gdy przypadkiem trafiłam na ich stronę doszłam do wniosku, że czemu nie podzielić się sobą jeszcze bardziej. Wypełniłam internetowy formularz, że jestem chętna i czekałam. Po jakiś dwóch tygodniach przyszła do mnie właśnie ta duża koperta. Co w niej było? Już pokazuje

List fundacji do Potencjalnego Dawcy czyli w tym przypadku do mnie. Co w liscie? Informacja jak ważna jest moja decyzja i żebym się nad nią poważnie zastanowiła. Zastanowiłam się.

Formularz osobowy, nic wielkiego tylko podstawowe dane. Wypełniony.


 










Ulotka ze wszelkimi informacjami. Dowiedzieć się z niej można wszystkiego co ważne. Kto może zostać dawcą, że to nie wpływa na zdrowie, że szpik się regeneruje w 2 tygodnie, że są dwa sposoby pobierania komórek macierzystych itp.



Opakowanie na pałeczki z materiałem do analizy. Tak, trzeba wysłać troszkę "siebie" bo tylko na tej podstawie mogą znaleźć naszego genetycznego bliźniaka. Bez obaw, to nic takiego, to tylko dwa długie patyczki z wacikiem( coś jak patyczki do uszu ale dłuższe). Wkładasz taki patyczek do ust, smyrasz nim wewnętrzną stronę policzka, pakujesz w to opakowanko i tyle :) Nic okropnego, prawda?
 










Patyczki i koperta zwrotna. To wszystko, nic strasznego, nic bolesnego. Moja koperta jest już zamknięta i grzecznie leży w przedpokoju. Wyśle ją dziś albo jutro. Zawsze uważałam, że trzeba pomagać, może nie chodzę na akcje dobroczynne, może nie zbieram jedzenia dla biednych ale wiem, że robię coś dobrego. Obrałam inną drogę pomocy, wydaje mi się, że słuszną- w końcu daję siebie :) Oprócz tego jestem honorowym dawcą krwi a w portfelu noszę oświadczenie woli, że po śmierci chcę się podzielić swoimi organami. Tak zadecydowałam, chce się do czegoś przyczynić i mam nadzieje, że komuś uratuje życie. 
DKMS- oficjalna strona - jeśli ktoś by chciał to wszystko jest na tej stronie.
Takie oświadczenie noszę w portfelu
Oddawanie krwi

Ja tak pomagam, a jak Ty to robisz?

Pozdrawiam i ściskam
Norka :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz